Wiosenna rabata kwiatów cebulowych

20Uczniowie klas I a i I c  bardzo chętnie prowadzą obserwacje przyrodnicze i różnego rodzaju hodowle. Wspieraniu i rozwijaniu zainteresowań dzieci posłużyła również kwiatowa rabata, którą wcześniej opiekowali się ich starsi koledzy. Podczas pierwszych odwiedzin, w marcu, uczniowie dowiedzieli się, że posadzone na niej kwiaty to: szafirki, krokusy, hiacynty, narcyzy, żonkile i tulipany. Zauważyli, że część cebul już wykiełkowała. Próbowali określić, jakie kwiaty z nich wyrosną.

W okresie nauki zdalnej uczniowie raz w tygodniu oglądali zdjęcia roślin udostępniane przez wychowawców lub uczniów, którzy podczas spacerów odwiedzali rabatę. Obserwowali i omawiali stopniowy wzrost i rozwój roślin. Najwcześniej zakwitły krokusy, następnie szafirki, potem narcyzy i hiacynty, a na końcu tulipany.

Po powrocie do nauki stacjonarnej uczniowie systematycznie odwiedzali rabatę dokonując dalszych obserwacji. Chętnie opiekowali się kwiatami, podlewali je gdy miały sucho, usuwali przekwitłe kwiatostany i chwasty.

Kwiatowa rabata wzbudzała zachwyt wśród dzieci i rodziców różnorodnością wiosennych kwiatów i bogactwem kolorów.

Kwiaty powoli przekwitają, ale dzieci zapewniają, że w przyszłym roku nadal będą troszczyć się o rabatkę, by była równie piękna i kolorowa.

 

                                                                                                       Bogumiła Kosowska

                                                                                                        Krystyna Sawulska